6 hours journey

Betapa seronoknya dapat cuti 3 hari sebab kelas tak ada esok. Memang aku balik Perak la. Tapi yang tak seronoknya semalam drive dekat 6 jam baru sampai. Ni semua sebab jem punya pasal. Dari Putrajaya ke Putra Height ada accident and we all stucked for about one hour jugak. Lepas dekat dua jam aku sampai Kelana Jaya sebab nak ambik adik balik sekali. Stuck lagi kat tol. Menyesal tak topup touch n Go awal-awal. Tula kan dah susah hanya mampu pandang lane smartag laju je.

After tol jem lagi. Nasib baik adik ada ajar jalan shortcut so cepat sikit la nak sampai. Masa tu pun dah maghrib. Masa tu aku dah start rasa emergency giler-giler sebab nak pegi toilet. Stop kat petrol pump sebab nak pegi toilet and toilet dia sooooo dirty...Tapi terpaksa eiiiiii. 

Pastu stop Rawang, makan, solat and continue drive sampai Perak. Mengantuk dia memang tak tahan sangat-sangat sebaik ada adik teman. Kalau tak aku akan berhenti kat semua RnR untuk hilangkan ngantuk. 

Okay sebelum terlupa something happen masa jem tu. Ada kereta ni sangat la selfish tak bagi orang nak masuk lane dia. Bro bagi jela sama-sama dah jem dah pun. Buat la macam mana kita semua dah stuck kat situ dua jam. Lastnya dia bagi even dari belakang aku dapat rasa dia memaki hamun ke apa. Okay yang tu takpe lagi. Berapa minit lepas tu ambulans lalu and this bro tak nak ke tepi langsung. Aku rasa nak cepuk je dia. Serius aku emo sikit dalam kereta. 

Mind your manner bro. Cuba fikir orang yang involve dalam accident to family kau sendiri. They really need an urgent treatment. Tak susah pun untuk kau ke tepi sikit je. Attitude people attitude. Bukan nak merendahkan bangsa sendiri tapi most people yang buat hal macam ni .....(sendiri faham).

Yup kita manusia tak lari dari emo and rasa nak marah including myself. Tapi kalau kita ada knowledge and empathy kita akan act different from others. By the way, we can't change people but we can change ourself. 

xoxo

jannahamidon

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih