insomnia or oversleep??

Sebenarnya akhir2 ni memang tak dapat nak lelapkan mata awal kalau kat rumah..Takut pun ada ni semua sebab effect stdy smpai pkul 4 time nak exam haritu..pastu habit tidur lambat tu tak berubah dr situ..Tapi kat rumah ni rasanya bukan sebab stress sangat pun tapi maybe sebab tengok movie sampai pukul 2-3 pagi..haihh jannah teruk betul...

So kali ni mesti nak kena betulkan balik biological clock yang jarum dia dah terpusing jauh sangat maybe...So jalannya kena tidur pukul 12 and baku pukul 6..Okay satu lagi problem time pagi mestilah tertidur balik lepas subuh..Habit ni teruk yek kawan-kawan..Jangan tiru gaya ini haha..

So apa yang aku nak buat ialah:

1) baca quran/maathurat lepas subuh
2) maybe lepas tu or sebelum subuh dah mandi bagi segar
3) lepas tu terus jalan-jalan kat luar rumah ke bagi segar sikit
4) Maybe aku boleh aerobic supaya ada exercise sikit..

Harap sangat benda ni boleh buat aku tak tidur balik lepas subuh..harap ok dan aku bole betulkan balik bio clock aku...

p/s: lepas ni akan update resepi popia goreng dan mushroom soup sebab nak buat esok...

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih