cerita stew daging

Masa cuti masa yang tetiba aku habiskan dengan try resepi yang aku suka of course..haha..So godek-godek internet terjumpe resepi stew daging...Okay resepi ni sangat la best and alhamdulillah menjadi...dan disebabkan cuti nak habis baru jumpe blog ni tak sempatlah nak try resepi yang lain...

Okay sape yang minat boleh tengok resepi kat blog ni okayy...

So cerita bermula seminggu lepas gigih aku mencari beef stock,bay leaf and thyme powder..semuanya takde kat Mydin...ok aku give up maybe nanti datang mesti ada..So aku datang hari ni dengan penuh excited still tak jumpe jugak bahan-bahan yang aku nak..aku pun memang malas nak drive pegi jusco or tesco dah..

So apa yang aku buat???

Buat resepi sendiri hahaha...beef stock diganti dengan kiub daging...Aku masakkan kiub daging knorr tu dengan dua mangkuk air ala-ala dua cawan air la lebih kurang...maka jadila beef stock version Jannah haha...
And haruslah tak masukkan bay leaf dengan thyme dah sebab oregano je yang ada kat rumah..so kita pakai ape yang ada dengan sepenuhnya yeahhhh....

p/s: I will share the photo of my stew later okayyy

ohh actually bila aku pergi beli barang time pagi weekdays rasa awkward sangat sebab majoriti yang ada ialah housewives...macam-macam ragam kalau tengok..ada yang berjalan laju tak tengok orang and yang paling salute ada sorang makcik ni siap bawak kertas resepi and cari semua bahan yang kena ada..such a good housewife isn't it?

Can I be like that? I don't think so haha... No lahh semua benda kita tak tau apa yang akan jadi..so just try utk jadi yang terbaik...And good luck for myself sebab spa ada policy baru..I hope I will improve my pointer selagi masa masih ada..dont give up everyone...Allah has better plan for us but we have chance to change it by doa and hardwork inshaa Allah

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih