knitting vs menjahit

Satu malam tengah jahit butang baju yang dah tercabut...tetiba terfikir best jugak kalau pandai jahit baju sendiri..terus bersemangat nak belajar pulak padahal tak sedar lagi sehari nak balik cyber..

Aku: Ayah nak belajar jahit la..ade kawan anje tu boleh jahit baju sendiri macam best je...

Ayah: boleh je nak beli...

Adik: Tak payah rugi je..bukan ada masa nak belajar jahit (sambil main phone)

Aku: hmmmmpppppphhhh

Tak menyokong langsung! Bukan senang kakak dia yang sorang ni nak jadi perempuan melayu terakhir..Tapi bila difikirkan balik aku dengan menjahit memang takde chemistry..Tak cukup sabar nak teliti benang yang halus macam tu..So sape yang macam aku boleh try knitting..Bagi aku knitting best sebab benang dia besar sikit,comel dan cara dia pun senang..Cuma ongkosnya mahal sedikit..Mahal banyak sebenarnya..melainkan korang nak bantai main2 boleh la beli yarn jenama nona..sebab kalau tak silap tak sampai sepuluh ringgit pun satu gulung...Tapi kalau nak buat sweater ke pape yang besar better korang ambik kelas and pakai benang mahal terus...

sape2 yang tinggal area ipoh boleh la try pegi kedai kat yik foong..Lily handicraft nama kedai dia kalau tak silap...Belajar percuma je cuma kena beli barang kat dia..Semua yang datang majoriti cina...

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih