crying

I ended my 2015 with a lot of tears because of happiness and sadness. Ni la first time aku experienced benda yang selama ni aku tengok orang and suddenly aku pun rasa benda tu. My mother was diagnosed with septic shock secondary to peritonitis. Emergency operation hari ahad yang satu family tak bagitau aku. Awalnya memang aku marah and geram. Tapi bila fikir balik ada banyak sebab so aku terima dengan redha jela.

Bila sampai je ICU tula first time aku tengok muka ibu pucat..tak larat nak cakap tak berdaya nak buat apa..Tapi alhamdulillah after dua hari ICU sehari HDU, ibu survived maybe sebab semangat and moral support dari family.

Ni jugak first time jaga orang sakit kat ward. Sape kata selesa mestila tak selesa. Layan orang sakit memang mencabar and kena banyak sabar. Tapi alhamdulillah tak sikit pun dalam hati ni rasa geram or marah sebab ibu sorang je dalam hidup. Tak ada ibu memang tak semangat la aku.

Aku sentiasa doa supaya jangan ambil nyawa orang yang aku sayang buat masa sekarang sebab seriously aku perlukan all the support from them. Apa la sangat berjaga malam untuk berapa hari ni sebelum masuk Cyber nak compare dengan kerenah aku yang sangat2 nakal masa kecik. So goodluck to me macam dapat anak yang nakal giler je hehe..

Esok balik Cyber hati rasa tenang sikit walaupun sebenarnya malas sangat nak balik. Tapi akan fikir positif supaya semangat nak belajar balik and takdela monday blues. Tak sabar nak habiskan posting and study week ni inshaa Allah akan habiskan masa kat rumah. Kononnya nak qada' balik tidur, masa nak bermanja dengan ibu, bergosip dengan ibu, masak dengan ibu and semuanya la...

So, hargailah sesiapa je yang ada depan mata kita and menyayangi kita sekarang.

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih