my opah

Aku rasa bersyukur sebab still ada opah dan atuk lagi...Alhamdulillah mereka sihat je sampai sekarang..Aku cucu sulung dalam family sebab terlebih dos manja sikit...haha...Dari kecik sampai la besar kalau tak sebab degil aku ni aku rasa sampai bila-bila aku tak masuk dapur,sampai bila-bila tak boleh drive sendiri sampai bila-bila tak reti berdikari..sebab rapat sangat dengan opah..

Dulu aku duduk asrama setiap minggu dari aku form 1 sampai la form 5 opah dengan atuk akan lawat aku..bayangkan setiap minggu macam2 kuih ada..makanan la..kek la..roti la...banyak sangat makan no wonder tembam..tapi tak la setembam sekarang sobsob...

Sampai la zaman aku ambik medik ni..setiap kali masuk uni baru dorang akan ikut sekali hantar aku..nak tengok tempat selamat ke tak...sampai macam tu sekali dorang risau pasal aku..Tu yang buat aku sayang sangat...Setiap kali nak balik cyber ke ataupun sekolah dulu pun mesti akan bagi duit belanja..kadang-kadang 5 ringgit 10 ringgit sometimes 50 ringgit kalau aku start sem baru...Nilai wang tu tak kisah sangat tapi sayang tu yang kita kena hargai...

Yang paling best masa raya..macam aku pernah citer before ni aku memang jenis yang akan makan nasi kat mana2 je...So time raya opah akan masakkan nasi especially untuk cucu dia yang sorang ni je..so pagi raya orang lain makan lemang nasi impit tapi aku makan nasi dengan rendang..kalau sempat opah akan masakkan gulai pape la untuk makan dengan nasi...haa tak sabar nak raya tahun ni..ceyy baru awal tahun dah semangat over...


Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih