Perubahan

1.00 a.m 30/4/2015

Semua benda sekeliling kita akan berubah termasuk diri kita sendiri..Kadang-kadang tengok budak-budak main tidur makan..rasa jeles kan sebab bila makin besar makin mencabar..Tapi ada benda kat dalam hidup ni yang tak boleh patah balik..Kita tak boleh jadi pengecut nak patah balik ke belakang..Kita kena berani nak maju ke depan..

Kita boleh rasa sikit perasaan menyesal dalam diri tapi jangan jadikan benda tu satu alasan untuk kita tak move on..Setiap apa yang jadi ada hikmah yang tersendiri..Allah ialah sebaik-baik perancang..Kita hanya manusia biasa yang sangat kerdil..


Quotes yang ni memang kena sangat dengan aku yang suka main game ni..Yup siapa yang gila games memang akan faham..makin level game naik makin susah..So kita kena usaha supaya kita boleh menang..level game sama dengan umur kita..Makin besar makin banyak cabaran..Problem??benda ni normal..Yang aku ingat dulu ada satu quotes tu..Manusia yang tiada masalah ialah manusia yang mati..Kalau kita yang masih hidup ni normal kalau ada masalah tapi kita kena pandai handle the situation..


Be yourself..Cakap memang senang tapi orang yang tulis post ni pun kadang-kadang tak tahan jugak telinga dengar mulut orang bercakap..Kita memang tak dapat nak lari..Setiap individu ada hak untuk bersuara pasal apa pun..Pekakkan je telinga dan kuatkan semangat untuk buat perubahan...


Bersangka baiklah dengan Allah...Kebahagiaan tu akan sampai pada masa yang sesuai dan di saat diri kita memang dah ready nak pikul tanggungjawab..


Kadang-kadang orang yang genius ni pun akan belajar bersungguh-sungguh cuma kita yang tak nampak..Tak ada orang yang boleh berjaya tanpa usaha dan goyang kaki je..Maybe yup dorang yang genius ni ada kelebihan..Benda ni tak dinafikan jugak..

This is me..someone yang akan mencari motivational quotes kalau rasa macam diri ni tak semangat..

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih