Minyak hijau? Ron 95?Ron 97??

oppsss semua orang entry ni bukan pasal politik okayyy...iols tak minat nak cerita pasal politik kat sini..hihi

Nape tetiba isu minyak ni???

sebab hari ni ada satu benda jadi kat sorang budak nama dia Jannah yang tak tau nak kenal minyak Ron 95 dengan Ron 97...malu yang amattt..citer dia mula camni:

Otw nak sampai RnR Tapah minyak tinggal 2 bar je takutnyeee..menggelabah dah la sorang padahal banyak lagi sebenarnya..15 minit kemudian sampai kat Shell RnR Tapah..punya la ramai manusia nak isi minyak..Akhirnya sampai turn aku...Pegi la kat adik kaunter tu (nape aku panggil adik sebab dia memang nampak muda..Kalau tak jangan harap aku rasa tua sangat!)

Adik kaunter: ye kak

Aku: Topup touch n Go 30 ringgit minyak pump 50 ringgit

Adik kaunter: minyak ape?

Aku: aku dengan confidentnye cakap minyak hijau sebab selama ni aku tengok nozzle tu kaler hijau!! aku cakap jela..(Bende paling memalukan aku pernah buat T.T)

Sampai kat kereta nozzle minyak Ron 95 tekan-tekan tak keluar minyak..Aku pun panggil la ade sorang mamat kat situ (of course dia keje situ okayyy kalau tak jangan harap aku nak menggatal)

Pastu dia gelak ohh ni sebab ambik minyak hijau laa..Aku pun buat muka biasa jela sebab dah malu kann!! Tapi dalam hati malu yang amattt

*so moral of the story improve la knowledge ko Jannah...Bende simple pun tak tau..orang tengah kecoh pasal minyak ko tak ambik tau..So baca Newspaper okayyy!!

Comments

Popular posts from this blog

bawal or shawl?

end of holy month

Kuih Kuih